Evaluarea și managementul performanței reprezintă mecanismul prin care orice organizație își asigură îndeplinirea eficientă a obiectivelor propuse.
Evaluarea și managementul performanței
Cu noi, gestionarea proceselor de evaluare și management al performanței e simplă și eficientă. Astfel vă puteți concentra pe ceea ce contează mai mult: procesele de business.
Gestionate corect, managementul și evaluarea performanței asigură câteva lucruri esențiale vieții unei organizații:
1. O direcție coerentă a întregii organizații
Este important ca fiecare angajat să cunoască strategia și obiectivele companiei, dar și care sunt așteptările companiei de la acesta.
2. Înțelegerea rolului și a principalelor atribuții ale fiecărui angajat în parte
Pentru ca un angajat să fie performant, asigurați-vă mai întâi că își cunoaște rolul și care sunt așteptările.
3. Alinierea obiectivelor și activității fiecărui angajat în parte cu obiectivele strategice ale organizației
Pentru a nu fi ca în fabula Racul, broasca și cu știuca, este important să vă asigurați că toți trag în aceeași direcție.
4. Creșterea aderenței fiecărui angajat în parte la obiectivele organizației
Comunicarea, feedbackul între angajat și angajator este esențial și are un efect puternic de motivare și energizare a angajaților.
5. Conformitatea la cerințele Codului Muncii din România
În fina, dar nu în cele din urmă, evaluarea performanțelor reprezintă nu doar un instrument esențial în atingerea obiectivelor organizației, dar și o obligație legală.
Ce putem face pentru dumneavoastră?
Gestionăm procesul de evaluare și managementul performanței
Avantajele de a lucra cu noi sunt:
1. Vă puteți concentra pe procesele specifice afacerii dumneavoastră
2. Garantăm un proces imparțial și eficient.
Proiectam, optimizăm și comunicăm procesul
Indiferent că aveți sau nu un sistem de management al performanței, ne asigurăm că este unul eficient.
Elaborăm instrumentele și rapoartele
Elaborăm și vă punem la dispoziție instrumente online și offline personalizate de evaluare a performanței. Datele sunt stocate la serviciu HR, dar și electronic, astfel încât puteți oricând beneficia de ele.
Instruim personalul
Uneori personalul poate fi reticent sau poate considera asta o simpla formalitate. Alteori pur și simplu nu se simt confortabili cu procesul în sine. Noi ne asigurăm, prin traininguri online și, la nevoie, față în față, că au toate informațiile necesare pentru întreaga desfășurare a procesului de management al performanței. În acest fel procesul de va desfășura fără sincope.
Oferim suport pe tot parcursul procesului
Indiferent de etapa în care ne aflăm în managementul performanței, suntem alături de dumneavoastră și angajații companiei. Oferim soluții pentru orice situație cu care va-ți putea confrunta. Sesiuni de coaching sunt disponibile la cerere.
Solicitare de ofertă servicii de resurse umane
Managementul performanței, ca proces, are de regulă următoarele etape:
1. Stabilirea obiectivelor organizației
Obiectivele reprezintă elementul esențial al unei strategii. De aici pleacă totul.
2. Cascadarea obiectivelor
Se face la nivel de direcții, departamente, servicii până la nivelul fiecărui angajat în parte. În acest fel se obțin coerența și alinierea despre care am pomenit mai sus.
3. Comunicarea clară a obiectivelor
Dacă fiecare angajat va cunoaște obiectivele companiei va fi mai angrenat în îndeplinirea acestora, iar eforturile sale vor avea un sens mai adânc. De asemenea, cunoașterea propriilor obiective reprezintă primul pas în obținerea performanței.
4. Punerea la dispoziție a instrumentelor și sprijinului necesar fiecărui angajat
Oricât de mult s-ar strădui angajații, nu pot face performanță fără aceste lucruri. În consecință, nici organizația nu va fi performantă.
5. Feedback și sprijin constant
acordat de către management angajaților în îndeplinirea rolurilor și obiectivelor asumate. Tot la acest punct intră și solicitarea sprijinului de către angajați. Acest aspect va fi detaliat într-un articol la care lucrăm.
6. Planificarea și organizarea sesiunilor de evaluare a performanței
În această etapă se rafinează, actualizează și criteriile de performanță (KPI), instrumentele și procedurile de evaluare a performanței, dacă este cazul.
7. Comunicarea sesiunii de evaluare a performanței ca parte a managementului performanței.
Fiecare angajat trebuie să știe exact următoarele aspecte:
1. Care sunt criteriile de performanță în funcție de care se face evaluarea fiecăruia (de altfel, există obligația legală ca acestea să fie comunicate și la semnarea contractului individual de muncă)
2. Care este calendarul sesiunii de evaluare; când, unde și de către cine va fi evaluat și cu ce instrumente.
3. Care sunt etapele în care se face evaluarea performanței. De regulă, angajatul completează un formular de autoevaluare. Managerul completează câte un formular de evaluare pentru fiecare angajat în parte.
8. Desfășurarea sesiunilor de evaluare a performanței
în care se completează fișele de evaluare și are loc întâlnirea de performanță. Aceasta este întâlnirea dintre angajat și manager în care se discută și se pun de acord cei di asupra rezultatelor evaluării. Este unul dintre elementele esențiale în managementul performanței. Este momentul în care ar trebui să se dea și să se primească foarte mult feedback. Este important ca angajații și managerii să nu considere această etapă o formalitate, un chin sau, mai rău, un prilej de răfuieli sau frustrări.
9. Elaborarea planurilor de dezvoltare individuală
a fiecărui angajat în parte. Ele trebuie să cuprindă aspectele ce trebuie și pot și îmbunătățite, precum și acțiunile concrete necesare pentru creșterea performanței. Raportul de management și evaluare a performanței.
10. Supervizarea, urmărirea implementării planului de dezvoltare, oferirea și solicitarea de feedback, sesiuni de training, tutorat și coaching pe tot parcursul perioadei dintre sesiunile de evaluare.
Cea mai puțin evidenta etapă este, de fapt, cea mai importantă în managementul performanței. Este etapa cu cea mai mare întindere. Aici se construiește, de fapt, performanța cu adevărat.
Managementul performanței este un proces continuu, permanent, care nu trebuie confundat cu evaluarea performanței, aceasta din urmă fiind doar o etapă – esențială și vizibilă – e drept.
Ne susținem clienții în creșterea performanțelor individuale și organizaționale și prin alte servicii de resurse umane:
Recrutare și selecție de personal
Angajați rapid personalul de care aveți nevoie. Punct ochit, punct lovit.
Evaluări de personal
Evaluați personalul privind compatibilitatea cu postul, motivarea, potențialul de dezvoltare și promovare.
Studii de satisfacție a angajaților, clienților, analiza de climat organizațional, exit-interviu.
Este important să știți cum să fidelizați angajații și să reduceți fluctuația de personal din organizație.
Training & Team Building
Creșteți eficiența angajaților prin programe de pregătire: productivitate, vânzări, recrutare, leadership, inițiere pe post.