Evaluarea și managementul performanței reprezintă mecanismul prin care orice organizație își asigură îndeplinirea eficientă a obiectivelor propuse.
Evaluarea și managementul performanței
Cu noi, gestionarea proceselor de evaluare și management al performanței e simplă și eficientă. Astfel vă puteți concentra pe ceea ce contează mai mult: procesele de business.
Gestionate corect, managementul și evaluarea performanței asigură câteva lucruri esențiale vieții unei organizații:
Ce putem face pentru dumneavoastră?Gestionăm procesul de evaluare și managementul performanței
Avantajele de a lucra cu noi sunt:
1. Vă puteți concentra pe procesele specifice afacerii dumneavoastră
2. Garantăm un proces imparțial și eficient.
Managementul performanței, ca proces, are de regulă următoarele etape:
1. Stabilirea obiectivelor organizației
Obiectivele reprezintă elementul esențial al unei strategii. De aici pleacă totul.
2. Cascadarea obiectivelor
Se face la nivel de direcții, departamente, servicii până la nivelul fiecărui angajat în parte. În acest fel se obțin coerența și alinierea despre care am pomenit mai sus.
3. Comunicarea clară a obiectivelor
Dacă fiecare angajat va cunoaște obiectivele companiei va fi mai angrenat în îndeplinirea acestora, iar eforturile sale vor avea un sens mai adânc. De asemenea, cunoașterea propriilor obiective reprezintă primul pas în obținerea performanței.
4. Punerea la dispoziție a instrumentelor și sprijinului necesar fiecărui angajat
Oricât de mult s-ar strădui angajații, nu pot face performanță fără aceste lucruri. În consecință, nici organizația nu va fi performantă.
5. Feedback și sprijin constant
acordat de către management angajaților în îndeplinirea rolurilor și obiectivelor asumate. Tot la acest punct intră și solicitarea sprijinului de către angajați. Acest aspect va fi detaliat într-un articol la care lucrăm.
6. Planificarea și organizarea sesiunilor de evaluare a performanței
În această etapă se rafinează, actualizează și criteriile de performanță (KPI), instrumentele și procedurile de evaluare a performanței, dacă este cazul.
7. Comunicarea sesiunii de evaluare a performanței ca parte a managementului performanței.
Fiecare angajat trebuie să știe exact următoarele aspecte:
1. Care sunt criteriile de performanță în funcție de care se face evaluarea fiecăruia (de altfel, există obligația legală ca acestea să fie comunicate și la semnarea contractului individual de muncă)
2. Care este calendarul sesiunii de evaluare; când, unde și de către cine va fi evaluat și cu ce instrumente.
3. Care sunt etapele în care se face evaluarea performanței. De regulă, angajatul completează un formular de autoevaluare. Managerul completează câte un formular de evaluare pentru fiecare angajat în parte.
8. Desfășurarea sesiunilor de evaluare a performanței
în care se completează fișele de evaluare și are loc întâlnirea de performanță. Aceasta este întâlnirea dintre angajat și manager în care se discută și se pun de acord cei di asupra rezultatelor evaluării. Este unul dintre elementele esențiale în managementul performanței. Este momentul în care ar trebui să se dea și să se primească foarte mult feedback. Este important ca angajații și managerii să nu considere această etapă o formalitate, un chin sau, mai rău, un prilej de răfuieli sau frustrări.
9. Elaborarea planurilor de dezvoltare individuală
a fiecărui angajat în parte. Ele trebuie să cuprindă aspectele ce trebuie și pot și îmbunătățite, precum și acțiunile concrete necesare pentru creșterea performanței.
Raportul de management și evaluare a performanței.
10. Supervizarea, urmărirea implementării planului de dezvoltare, oferirea și solicitarea de feedback, sesiuni de training, tutorat și coaching pe tot parcursul perioadei dintre sesiunile de evaluare.
Cea mai puțin evidenta etapă este, de fapt, cea mai importantă în managementul performanței. Este etapa cu cea mai mare întindere. Aici se construiește, de fapt, performanța cu adevărat.
Managementul performanței este un proces continuu, permanent, care nu trebuie confundat cu evaluarea performanței, aceasta din urmă fiind doar o etapă – esențială și vizibilă – e drept.
Ne susținem clienții în creșterea performanțelor individuale și organizaționale și prin alte servicii de resurse umane:
Recrutare și selecție de personal
Angajați rapid personalul de care aveți nevoie. Punct ochit, punct lovit.
Evaluări de personal
Evaluați personalul privind compatibilitatea cu postul, motivarea, potențialul de dezvoltare și promovare.
Studii de satisfacție a angajaților, clienților, analiza de climat organizațional, exit-interviu.
Este important să știți cum să fidelizați angajații și să reduceți fluctuația de personal din organizație.
Training & Team Building
Creșteți eficiența angajaților prin programe de pregătire: productivitate, vânzări, recrutare, leadership, inițiere pe post.