Test cu subiecte de admitere limba română la Academia de Poliție din 2006.
Pentru a parcurge testul cu subiectele de admitere la gramatică limba română la Academia de Poliție din 2006, este nevoie să intri în cont. Iar dacă nu ai, să-ți faci unul sau să folosești logarea cu contul tău de Facebook.
Se va deschide o pagină nouă, iar după ce intri în cont, închizi pagina și vei reveni automat în această pagină cu testul.
Intră în comunitățile / grupurile noastre de Facebook pentru a comunica cu viitorii tăi colegi din Academia de Poliție, școlile de subofițeri de jandarmi sau școlile de agenți de poliție:
[newsletter_signup_form id=1]
Dacă ai neclarități sau vrei să întrebi ceva, lasă un comentariu mai jos și îți vom răspunde cât putem de repede.
Nu uita să faci toate testele de admitere cu cu grile de gramatică online. Participă la cursul de pregătire la limba română (gramatică) online. Vei avea parte de:
De asemenea, ți-am pus la dispoziție și subiectele de admitere la limba engleză, așa că, antrenează-te și cu ele.
Succes în pregătirea cu subiecte de admitere la română la Academia de Poliție în 2006!
0 of 30 Întrebări completed
Întrebări:
You have already completed the test before. Hence you can not start it again.
Test is loading…
Trebuie să intri în contul tău pentru a putea parcurge acest test.
You must first complete the following:
0 of 30 Întrebări answered correctly
Timpul tău:
Time has elapsed
Ai obținut 0 din 0 punct(e), (0)
Punctaj obținut: 0 din 0, (0)
0 eseu(ri) în așteptarea corectării. Punctaj maxim posibil: 0
Scor mediu |
|
Scorul tău |
|
Nr. Crt. | Nume | Data | Puncte | Rezultat |
---|---|---|---|---|
Table is loading | ||||
No data available | ||||
Precizează câte nume de personalități din seria următoare sunt scrise corect: Al. Macedonski, D. Lipatti, C. Negruzi, V. Alecsandri, C. Nottara, A. Pan, Al. Roseti.
Precizează în câte cuvinte din seria următoare e şi i sunt litere ajutătoare, nerealizându-se fonetic: gir, ghindă, gen, cochet, ceață, surghiun.
Precizează câte din cuvintele care fac parte din perechi paronimice sunt incorect folosite
în exemplele următoare: privire glaciară, călătorie pe spețele statului, rochie de atlas,
şedere temporală.
Precizează câte cuvinte din seria următoare sunt antonime neologice ale cuvântului adevărat: născocit, fictiv, plăsmuit, scornit, ireal, inventiv, neverosimil, autentic.
Precizează cazul pronumelui subliniat din enunţul următor:
Căci în propria-ne lume ea deschide poarta-ntrării
Şi ridică mii de umbre după stinsul lumânării… (M. Eminescu):
Precizează sensul locuţiunii adjectivale cu dare de mână:
Sunt corecte toate formele pronominale din seria:
La ce grad de comparaţie este adjectivul subliniat din următorul enunţ? Primul mijloc este alegerea cuvântului celui mai puţin abstract. (T. Maiorescu):
Substantivul fluture este:
În enunţul: Cum nu se simţea în siguranță, a sunat la poliţie., cuvântul cum este:
Precizează (în ordine) modurile verbelor din enunţul următor: Dormire-ai somnul cel de veci, să dormi […] ! (I. Creangă):
Indică valoarea morfologică a cuvântului a din enunţul următor: Miroase în aer, nu, după expresia clasică, a iarbă de puşcă, […] miroase a … ghiontuială. (I.L. Caragiale):
În fraza: Bine era să-i urmezi sfatul, nu să acţionezi haotic., indiferent de ordine, există:
Precizează felul subordonatei din fraza: Lucrul acesta este greu să îl explici în câteva cuvinte.
Fraza: Dându-şi seama că am intrat, a tăcut brusc., conţine o subordonată:
Propoziția subordonată din fraza: Rămânând să ne vedem peste trei zile, ne-am despărțit în grabă., este:
În ce parte de propoziţie se poate contrage ultima subordonată din fraza următoare?
[…] atât de bine învățase piciorul nostru a-şi mlădia talpa pe unghiul ascuţit al pietrelor şi a se înțepeni temeinic acolo, unde un alt picior nedeprins ar fi tremurat şi n-ar fi năzuit să înfrunte un lunecuş primejdios. (Calistrat Hogaş):
Indică tipul de coordonare din fraza următoare: Eu i-am spus, el nu m-a ascultat.
Indică tipul de coordonare din fraza următoare: Am venit, am văzut, am învins. (Caesar):
În fraza: Cum a intrat, cum i s-a oferit un loc., a doua propoziţie este:
Indică (în ordine) valorile morfologice corecte ale elementelor de relație subliniate din frazele de mai jos:
Cum n-a fost chemat, n-a ştiut că trebuie să vină.
Dar să ştii că la-ntoarcere trebuie să găsesc şi copil în casă ; de unde nu, pâine şi sare cu mine nu mai mănânci. (I. Creangă):
Identifică (în ordine) felul propoziţiilor subordonate din enunţurile următoare: Curios este că nedreptatea are plural […]. (Camil Petrescu)., Adevărul este că n-a ştiut nimic., Corectă este afirmaţia că nu s-a întâmplat nimic deosebit., Este adevărat că am primit o scrisoare.
Precizează numărul atributelor pronominale din sintagmele: glasu-ţi, prietenii alor noştri, floarea a cărei petală, dorința mea.
Indică funcţia sintactică, valoarea morfologică şi cazul cuvântului subliniat: Nu ştiu care elev a fost chemat.
Indică (în ordine) funcţia sintactică şi cazul substantivelor subliniate: Ce mai faci, prietene loane?
Precizează numărul predicatelor verbale din enunţul: Poate vine mâine, poate că nu.
Precizează analiza gramaticală corectă a cuvântului subliniat: Primind semnalul, mecanicul a pus trenul în mişcare.
În enunţul: Impulsionat de ai săi, s-a înscris la concurs., este subliniat un:
În enunţul: Erau miraţi de invitaţia voastră., este subliniat un:
Precizează numărul predicatelor verbale şi nominale din următoarele expresii: mi-e foame, mi-e frig, mi-e cald, mi-e milă de ei.